top of page

Live har vunnet internasjonal pris: - Jeg er stolt

Tønsbergs blad har skrevet om prisen og ti utfordrende, men givende år for redaktøren av magasin1.no


STOLT: Live Lepperød er stolt etter at magasinet hennes har vunnet to prestisjefylte priser. Foto: Live Lepperød
STOLT: Live Lepperød er stolt etter at magasinet hennes har vunnet to prestisjefylte priser. Foto: Live Lepperød

– Tanken på en nominasjon føltes nesten uvirkelig.


Det har vært ti utfordrende, men givende år for Live Lepperød. Hun er gründer, journalist og redaktør av magasin1.no og Tolvsrødmagasinet.

Hun etablerte Tolvsrødmagasinet i 2015 og i ti år har lokalmagasinet blitt distribuert i postkassene til nærmere 10 000 husstander i Tønsberg.


Reisen har vært alt annet enn enkel, men nå stråler Lepperød av stolthet, og det med god grunn. Lokalmagasinet Magasin1.no har nemlig vunnet to Scandinavnian Business Awards for 2025 og fått internasjonal anerkjennelse fra EU Business News.


– Jeg er så glad og fornøyd, forteller Lepperød stolt.


– Skeptisk

Det var en stor og gledelig overraskelse da hun mottok en e-post i våres om at selskapet var nominert til en pris fra EU Business News. Lepperød kjente ikke til EU Business News fra før, og da hun fikk e-posten rundt påske, ble hun først skeptisk.


– Det tok litt tid før jeg svarte, og jeg fikk til og med purringer. Jeg måtte sjekke opp alt nøye, for å forsikre meg om at det var reelt. I mai ble lokalmagasinet kåret til beste lokale nyhetsplattform i Sør-Norge og en fremragende fremmer av lokal kultur, forklarer Lepperød.


Det er EU Business News som har nominert og kåret lokalmagasinet til de to gjeve prisene for bedrifter innen mediebransjen. EU Business News er en del av AI Global Media, en stor internasjonal plattform for nettsider som har som mål å løfte fram bedrifter ved å informere om og anerkjenne deres suksess etter bestemte kriterier. Kåringen av Scandinavian Business Awards, som i år arrangeres for sjette gang, dekker ulike bransjer i hele Europa.

Dette var begrunnelsen til EU Business News om magasinet.


Magasin1.no has been recognized for its exceptional storytelling & community engagement, uniquely capturing the essence of local culture & business in Vestfold. Their nomination highlights their commitment to providing a plattform for local voices & events, making them a standout in the media landscape.

VANT PRIS: Det lokale magasinet, Magasin1.no, vant i mai to priser. Foto: Live Lepperød
VANT PRIS: Det lokale magasinet, Magasin1.no, vant i mai to priser. Foto: Live Lepperød

Satsing på nett

Lepperød er glad for at deres arbeid har blitt lagt merke til, og at flere selskaper som fortjener anerkjennelse blir løftet fram. Magasinet hennes omhandler hovedsakelig stort og smått som rører seg på Tolvsrød, i Slagen og Tønsberg. Det er stas å ha blitt lagt merke til – og det attpåtil i utlandet!


I tillegg er det et spesielt år for Lepperød, som i år kan feire ti års drift. Prisen kommer som en ekstra bonus i jubileumsåret.


– Vi startet med et magasin, men har etter hvert sett behovet for å satse mer på nett. Det er dyrt å trykke magasin, og det er lettere og mer kostnadseffektivt å drive på nett. Overgangen har gitt mer fart over nettsiden, sier hun.

MAGASIN1.NO: Magasin1.no tar også for seg historiske saker som Munchs Hus og Slagenmaleren. Foto: Live Lepperød
MAGASIN1.NO: Magasin1.no tar også for seg historiske saker som Munchs Hus og Slagenmaleren. Foto: Live Lepperød

– Plukker ut det som er spennende

Lepperød har et sterkt lokalt engasjement, og magasinet fungerer som en plattform for å formidle det som rører seg i området – både store og små saker, tilfeldige hendelser, nye bedrifter og hyggelige lokale nyheter.


– Vi plukker ut det som er spennende. Vi ser mer på biblioteket, frivillige arrangementer, Tønsberg-guidene og plukker ut lokale eventer og bedrifter. Lokal kultur i et bredt perspektiv, mer enn bare ren underholdning. Vi ønsker å gjenspeile et bilde av vestfoldingene, sier Lepperød.


Responsen fra lokalsamfunnet er også oppløftende, ifølge Lepperød.

Med en rekkevidde til rundt 10.000 husstander, mottar bedriften mange kommentarer, likes og henvendelser.


– Jeg er veldig fornøyd med engasjementet vi ser, selv om det alltid kan bli flere som oppdager oss. Folk stiller opp, sier hun.


Nettmagasinet Magasin1.no ble lansert i 2021. Opprinnelig var det et tillegg til «Mitt Tolvsrød», et magasin som selv hadde skiftet navn fra Tolvsrødmagasinet i 2019. For å styrke merkevaren og skape gjenkjennelighet, ble lokalmagasinets navn endret til Magasin1.no høsten 2024.


Se også sak på tb.no 30.07.25





 
 
 

Comments


bottom of page