På fem år har to nyetablerte rørleggermestere blitt til åtte smarte rørleggere med fullt fokus på bedrifter og private i lokalmarkedet.
Kompanjongene Christian Klemo og Simon Prent-Olsen under dusjen i sitt nye showrom i låven på Basberg.
- I dag feirer vi Raymond som har tatt svennebrevet og er ferdig rørlegger. Dessuten fyller vi jo fem år i år – og det må vi også feire.
Rørleggermester, VVS-ingeniør og daglig leder Simon Prent-Olsen i Smart Rør er fornøyd. I løpet av fem år har den lille bedriften vokst seg ganske stor og tar nå på seg oppdrag i hele
Vestfold, med lokalmarkedet på Tolvsrød og omegn som sitt kjerneområde.
Totalleverandør av rørleggertjenester
- Vi er en totalleverandør av rørleggertjenester både for private og
næringsdrivende, og har vel rundt 50-50 bedriftskunder og privatkunder. Smart Rør har blant annet faste avtaler med lokale byggmestere, Lede trafostasjoner, flere industribedrifter samt at vi server borettslag med vedlikehold og har serviceavtaler på varme, vann og sanitær, forteller Simon.
- Dagens rørleggere er teknikere, like mye som sanitær-rørleggere, forklarer Christian Klemo, medeier i selskapet. - Vi gjør alt av vann, varme og sanitær, oppsett og rehabilitering bad og kjøkken, samt installering av vannbåren varme og varmepumper.
I showrommet i den store røde låven på Basberg, der Smart Rør holder til mellom slagene, viser rørleggerkompanjongene fram baderomsutstyr, servanter og lekre dusjhoder i alle fasonger. Her viser de også fram hvordan vannbåren varme kan legges ned i gulvet, under alt fra tregulv til betonggulv.
Daglig leder i Smart Rør viser hvordan vannbåren varme kan legges ned i gulvet.
Kompetente ansatte
Klokka nærmer seg 12 og Smart Rør-bilene kommer kjørende inn på tunet en etter en. Fem av åtte rørleggere er kommet for å feire den ferske rørleggeren Raymond med sjokoladekake og kaffe på låven, inkludert de to sjefene. Raymond er utdannet tømrer og nå
også rørlegger. Trond er rørlegger og sveiser, og Morten er altmuligmann og rørlegger. I tillegg har de to ansatte lærlinger og snart kommer det en nyansatt rørlegger til.
-Vi har kompetente ansatte og har nok å gjøre, men er klar for alle oppdrag vi får. Vi er her for kundene og har allsidig kunnskap og gjør det meste, sier Simon.
Det setter kundene stor pris på. Det skjer at de syns det er så trivelig med hjemmebesøk
at de henter fram fotoalbumet for å vise fram barnebarna, flirer Simon og legger til litt mer alvorlig: - Vi er tydelig på kostnadene i et prosjekt. Vi informerer alltid i forkant og alle tilbud gis skriftlig. Vi forholder oss selvsagt til regler og forskrifter og alt vi utfører er søkbart i Boligmappa. Dokumentasjon er viktig.
Trivsel på bakrommet
Men nå er gutta klar for litt kake. Praten går og humoren sitter løst. Det er absolutt ikke kjedelig på bakrommet – og sjokoladekaka er supergod. Den eneste som ikke får smake er tispa Hel, som sitter med store øyne i sofaen og ser på. Hun hører til på bakrommet og i bilen til Morten.
- Vi er mannlige håndverkere med gjennomsnittsalder på 44,5 år og tonen er deretter, flirer gutta. - Vi trives godt på jobb og det legger kundene merke til. Det er nok derfor de kommer igjen og igjen. Fornøyde kunder er bra!
Simon med Smart Rørs ferske rørlegger Raymond, Christian og Morten, som alle gjerne vil smake på kaka.
Trond liker også kake...
Hunden Hel og kaka til Raymond.
Ett av Smart Rørs siste prosjekter, der kunden også fikk lagt inn vannbåren varme i gulvet.
Comments